CHATTEN ER ÅPEN HVER DAG KL. 9-23
100 dagers trygghetsgaranti
4.9 ★ på Trustpilot
Skandinavisk design
Håndlaget senger

Angrerett 
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. 

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev). 

Angrefristen begynner å løpe: 

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. 
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt. 
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.  


Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene. 

Ved bruk av angreretten må̊ varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.  

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. 

Tilbakebetaling
Hvis produktet er forringet i verdi eller skadet som beskrevet ovenfor i avsnittet "Varens tilstand når du returnerer den", trekker vi fra beløpet du er ansvarlig for. Når du bruker din 14-dagers angrerett, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (men ikke ekstra leveringskostnader i de tilfellene der du har valgt en annen leveringsmåte enn den billigste formen for standardlevering som vi tilbyr), senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt din beskjed om at du vil angre avtalen.

Dette betyr at hvis du har kjøpt bæring eller andre ekstratjenester, får du ikke pengene tilbake for dem når de er utført. Vær oppmerksom på at du ikke får de opprinnelige fraktkostnadene tilbake hvis du bruker vår 100-dagers trygghetsgaranti. Hvis produktet er forringet i verdi eller skadet, trekker vi fra beløpet du er ansvarlig for. 

Retur
Ved retur bes du opplyse om dette til kundeservice, på e-post info@nordicdream.no. Vennligst opplys ordrenummer og returårsak i e-posten. Du kan velge å fylle ut dette standard returskjemaet eller på en annen måte identifisere pakken, og vedlegge dette når du sender returen.

Du som kunde er selv ansvarlig for å betale returfrakten, med mindre annet er opplyst om. På samme måte som du er ansvarlig for at produktene kommer fram til oss i god tilstand. Du må derfor emballere produktene på en måte som sikrer at produktene ikke skades i transport. Vi anbefaler at du sender varene i sin originalemballasje eller tilsvarende.

100 dagers trygghetsgaranti
Nordic Dream Beds ApS tilbyr 100 dagers trygghetsgaranti ved kjøp av senger. Garantien inkluderer gratis bytte av seng og madrass, såfremt valgt fasthet ikke passer kunden. 

Ny madrasskjerne leveres alltid til kantsteinen, uavhengig av den opprinnelige leveringsformen i forbindelse med den opprinnelige bestillingen.

Ved bytte til en dyrere madrass, er kunden selv ansvarlig for å betale mellomlegget. Det er mulig å returnere sengen og få refundert hele kjøpesummen. Bytte av overmadrass, sengegavl og sengeben er ikke inkludert i trygghetsgarantien. Dersom du ønsker å benytte deg av trygghetsgarantien, må du sende en e-post til info@nordicdream.no hvor du opplyser om ordrenummer og hvilke eventuelle ønsker du har.

Returadresse
Kontakt oss for returnering av varer på: info@nordicdream.no

Motta vårt nyhetsbrev
Våre nyhetsbrev fokuserer på den nyeste forskningen innen søvn. Vi oppsummerer spennende nyheter og kommer med gode råd. Du kan avmelde deg nyhetsbrevet når som helst.
  • Direkte fra fabrikken
  • Håndlaget senger
  • Skandinavisk design
  • 100 dagers trygghetsgaranti